Nieuwe leden

Introductie les, strippenkaart en contributie

Iedereen is welkom om te komen kijken en om gratis een keertje mee te schieten.

Vind je het leuk, dan kun je je aanmelden voor een introductie les. De kosten daarvoor bedragen 10 euro en dient aan het begin van de introductie les contact te worden voldaan. Wij zorgen voor de boog en pijlen. Alleen na het volgen van deze introductie is het mogelijk om zelfstandig bij ons te schieten.

Nadat je de introductie les hebt gevolgd, kun je starten met een strippenkaart van 12 strippen om er zeker van te zijn dat je het boogschieten leuk vindt. Mocht je het nog niet zeker weten, dan kun je hierna nog één keer een strippenkaart afnemen. Na een periode van vier maanden komen alle strippen te vervallen waarna je over gaat tot het betalen van contributie. Wil je liever direct contributie betalen en de strippenkaart overslaan, dan kan dat natuurlijk ook.

Gratis  → Introductieles  → Strippenkaart  → Contributie
snuffeluurtje (optioneel)

Booghuur en pijlen

Het uitgangspunt bij onze vereniging is dat je schiet met eigen materiaal. Om beginnende schutters op weg te helpen is het mogelijk om een boog te huren van de vereniging. Je kunt dan direct proberen welke boog het beste bij je past.

Een boog huur je in eerste instantie voor een periode van een half jaar. De kosten hiervoor bedragen 60 euro en dienen vooraf voldaan te worden. Indien je in de tussentijd besluit om zelf een boog te kopen dan is dat geen enkel probleem. Sterker nog, om dit te stimuleren krijg je de resterende maanden naar rato terugbetaald. De verenigingsboog blijft te allen tijde eigendom van de vereniging en wordt na het schieten ingenomen. Deze mag dus niet mee naar huis worden genomen.

Pijlen dien je altijd zelf aan te schaffen. Je hebt er minimaal drie nodig, maar vijf is handiger. Voor 5 euro per stuk kun je deze via de vereniging aanschaffen. Wanneer je besluit om zelf een boog te kopen, dan raden we je sterk aan om direct bijpassende pijlen mee te bestellen. In de betreffende winkel kunnen ze je hierover adviseren.

Aanmelden

Aanmelden voor het lidmaatschap kan via dit formulier. Op de Tarieven pagina vind je alle prijsinformatie. Als de eerste betaling binnen is dan ben je lid. Zo eenvoudig gaat dat!

Heb je toch nog vragen? Stuur dan via het contactformulier even een berichtje!

NB.: We gaan er vanuit dat je de basisbeginselen van het schieten (en vooral de veiligheid op de baan) al onder de knie hebt. Dit is het geval nadat je onze introductiecursus hebt gevolgd of als je al eerder geschoten hebt bij een andere vereniging. In de andere gevallen kan het zijn dat we je vragen, voornamelijk vanwege de veiligheid op de baan, een kleine ‘proeve van bekwaamheid’ te doen.